Савет родитеља
Савет родитеља ради у складу са својим Пословником, а преко комисија:
- за сарадњу са наставницима
- за сарадњу са ученицима
- за ученичке екскурзије
По потреби се формирају и остале комисије. Савет родитеља се састаје до 6 (шест) пута годишње, а по потреби и чешће. На састанцима Савета родитеља води се записник, а записничар се бира за сваку седницу Савета родитеља, по утврђеном редоследу.
Рад Савета родитеља остварује се преко следећих активности:
- Организациона питања
- Анализа резултата рада школе
- Материјално – техничка проблематика
- Планирање и реализација развоја школе
- Сарадња са стручним службама у школи, локалној заједници и свим заинтересованим структурама
- Укључивање у школско-развојно планирање
- Праћење реализације годишњег програма рада.
1. Организациона питања
- Усвајање Пословника о раду Савета родитеља
- Формирање комисија Савета родитеља
- Анализа и усвајање извештаја комисије
- Усвајање Програма рада Савета родитеља
- Анализа Извештаја о раду Савета родитеља
2. Разматрање резултата рада школе
- Анализа Извештаја о раду школе у претходној школској години
- Анализа извештаја о успеху и дисциплини ученика на крају класификационих периода
- Анализа изостајања ученика са наставе и мере за смањење изостајања
- Предлог мера за побољшање успеха и дисциплине ученика
3. Материјално – техничка проблематика
- Разматрање материјално – техничких услова рада школе
- Предлагање мера за побољшање услова за рад школе
- Анализа намене средстава остварених донацијама и средствима родитеља
- Иницирање активности на уређењу и опремању школе и околине
- Организациона и материјална помоћ у прослави Дана школе
4. Планирање и реализација развоја Школе
- Разматрање Програма рада школе
- Укључивање у осмишљавање и конципирање образовно – васпитног рада у складу са специфичним потребама школе
- Припрема програма ученичких екскурзија и препоруке за избор дестинација
- Шта очекујемо да ученици понесу из наше школе?
- Организовање стручних трибина и предавања за родитеље
- Организовање стручних трибина и предавања за ученике
- Рад на ефикаснијем маркетингу школе
5. Сарадња са стручним службама у Школи и локалној заједници
- Анализа здравственог стања ученика и предлог мера за његово побољшање
- Анализа безбедности ученика и предлог мера за подизање на виши ниво
- Анализа и поступање у случају асоцијалног и деликвентна понашања ученика
- Сарадња са школским психологом
- Сарадња са наставницима
- Едукација о заразним и болестима зависности и њихова превенција
- Сарадња са Школским одбором
- Сарадња са Ђачким парламентом
- Укључивање у прославу Дана школе
6. Укључивање у школско-развојно планирање
- Наша школа – предности, уочени недостаци и побољшање имиџа
- Дефинисање специфичности школе – историјат, познате личности, будућа оријентација
- Родитељи као активан чинилац живота и рада у школу
- Како до квалитетнијег и ефикаснијег образовања
- Ваннаставне активности које организује школа
7. Праћење реализација годишњег плана рада Школе>
Континуирано праћење реализације Програма рада Школе предуслов је за успешно остваривање образовно – васпитних циљева и задатака Школе, и оно ће се обављати на следећи начин:
- утврђивањем постигнутих резултата у оквиру Наставничког већа, разредног већа, одељенских већа, Стручних актива и ученичких организација;
- увидом у педагошку документацију од стране разредних старешина, руководиоца смене и директора школе.
- Праћење остваривања програма рада школе треба да допринесе формирању радне и стваралачке атмосфере, сарадње и узајамног поверења између ученика, родитеља и наставника.